Responsibilities:
- As part of the Online Marketing Team you support the analytic needs of our international clients by analyzing their web traffic and other data sources like campaign data
- You create holistic dashboards from various data sources
- You plan, manage, execute and analyze A/B tests and MVT
- As part of the outcome of the analyses you help to improve the data collection and reporting
Qualifications:
- Degree in quantitative methods (Mathematics, Statistics, Economics, etc.) or 3+ years of recent hands-on experience
- Experience with web analytics tools like Omniture / Adobe SiteCatalyst
- Strong analytical, troubleshooting, and problem solving skills
- Strong knowledge of Excel and Powerpoint
- Someone who is passionate about their work and new technologies with attention to detail
- Fluent written and oral communication skills (English/German)
Job Type:
- Full-Time employee
Job-Infos
Berufsfelder
Business Analysis
Webentwicklung
Studienfächer
Informatik
Informationstechnik
Medieninformatik
Wirtschaftsinformatik
Wirtschaftsingenieurwesen
Wirtschaftswissenschaften
Abschluss
Ausbildung
Bachelor
Master/Diplom
IT-Gehälter
Was kann ich verdienen?
Ähnliche IT-Jobs
- CapgeminiIT Business Analyst (w/m/d)Wolfsburg +13Business Analysis
- CSB-SystemTrainee IT Software Support Analyst ERP (m/w/d)GeilenkirchenSystem Engineering / Admin +2
- Informationstechnikzentrum BundTeamleiterin/Teamleiter Prozessmanagement (w/m/d)Stuttgart +8Projektmanagement +1
- Deutsches Krebsforschungszentrum (DKFZ)Deutsches Krebsforschungszentrum (DKFZ) -- Webentwickler (m/w/d) mit dem Schwerpunkt TYPO3HeidelbergWebentwicklung +2
- Landeshauptstadt MünchenBusiness-Analyst*in im Anforderungsmanagement E-Akte/Digitalisierung (w/m/d)MünchenBusiness Analysis
Weitere Jobs
get in IT hat die Informationen von der Webseite des Unternehmens und ggf. sonstigen Quellen sorgfältig zusammengestellt. Diese Informationen wurden vom Unternehmen noch nicht autorisiert.Informationen für Unternehmen